1 juli 2012

En stund på jorden



Somliga säger vi lever i evighet, 
fast döden är det sannaste som dom vet.
Andra säger lyckan finns i ett ögonblick,
fast dom aldrig hann i fatt de dom fick.

I kärlek och hat, fiende, kamrat,
glädje och sorg, hydda och borg.
Tar vi ett kort på barnen i sommar tid, 
när dom dansar, när vi dansar.
En stund på jorden.

Om du går runt i cirklar, eller rakt dit du vill, 
om du står långt i från eller tätt intill.
Vi spar alla lögner till morgonen efter,
och reser dom glas som föll under festen.

I kärlek och hat, fiende, kamrat.
glädje och sorg, hydda och borg.
Tar vi ett kort på barnen i sommartid,
när dom dansar, när vi dansar.
En stund på jorden.

Tar vi ett kort på barnen i sommartid,
när vi dansar, när vi dansar.
En stund på jorden. 

Lasse testar sin nya fyrhjuling.

Blåsa "blubblor" som Lasse säger.

Det gäller att ta i.

Sommarens första båttur.

Olle min älskling du finns med oss överallt. Jag väljer att tro att det är du som visat dig som den vackraste blomman i mammas rabatt. Jag har inga röda pioner i min rabatt. Bara rosa. Men i år var det en pion som började växa före alla andra mitt i rabatten och när den slog ut var det en röd. Röd som kärleken. Röd som hjärtat. Röd som kärleken. Din kärlek till mig, pappa och Lasse.


Olles pion
Jag slog upp betydelsen av Pion. Så här skriver Carina Solöga. Pion. Fånga dagen. Just nu är allt bra. Jag tillåter mig att njuta av den här dagen. Låt inte oro inför framtiden förmörka dagen.

Oroar mig för framtiden är precis vad jag plågas av just nu. Därför Olle, tack för att du är så klok och försöker hjälpa mamma. Du är den klokaste människa som jag någonsin mött. Jag är oändligt tacksam att du kom till just mig.  

Från Olle till alla där ute. Fånga dagen!  


3 kommentarer:

  1. Olle vill att vi ska le. Har du tänkt på att Olle slutar på le. Lasse och Majken som trivs så bra när moster är Peace and Love barnvakt får dig att le precis som Olle vill. Kram från Lasses, Olles och Majkens mormor.

    SvaraRadera
  2. I Olles ögon såg vi att han visste allt. Han visar oss även nu från "andra sidan" att han är den klokaste bland de kloka. Se det som en stor ära att ni Evelina och Stefan var de utvalda att få den son som fick ge oss och många andra så mycket lärdom. Ett universums verktyg. Kram från morfar som sett den röda pionen och många andra tecken från Olle.

    SvaraRadera
  3. Olle och Lasse har en klok morfar.

    SvaraRadera