25 juni 2012

Hjälp hjältarna gunga!

Sedan Olle föddes finns det några personer som står mig mycket varmt om hjärtat fastän jag aldrig träffat dem. Riktiga hjältemammor. De gav mig hopp, kärlek och omtanke under tiden Olle levde och har funnits som stöd i vår sorg. Erika, Jessica, Madde, Jenny, Rosa, Caroline, Ninnie och Emma. Jag vet att ni alla kämpar på olika sätt. Fortsätt med det! Ni är fantastiska!

Och de ännu större hjältarna är barnen! Bella, Della, Jesper, Oskar, Viktor och Melvin.

Och de vackraste hjälteänglarna. Olle och Elliot.

Flera av dessa familjer finns att läsa om via länkar på min blogg.

Det är också många fler hjälteänglar, änglaföräldrar och änglaanhöriga som jag precis har fått kontakt med. Ni är alla hjältar som kämpar med sorgen, livet och lyckan. Tack för att ni finns och delar med er.

Jag skulle vilja hjälpa er så mycket jag kan och en hjältemamma som sträckt ut sin hand precis just nu är Jenny. Jag uppmanar nu alla mina läsare att läsa hennes berättelse på nedanstående länk och rösta för att en liten hjälte, en liten Oskar, skall få kunna gunga hemma i trädgården nästa sommar.

http://www.dromstipendiet.se/145

Kommer ni ihåg att jag i ett av mina första inlägg skrev att jag skulle se Olle gunga om jag så skulle behöva gjuta en form för honom att sitta i. Och jag fick se Olle gunga! Han gungade i min famn en gång i lekparken. Att jag verkligen fick det betyder enormt mycket för mig idag. Och varje gång Lasse gungar så ropar han "Hej Olle i luften!" eller "Hej Olle i skyn!"



Olle du kommer alltid gunga med mig, med pappa och med Lasse.


Att få se sitt barn gunga, se glädjen och skratten, är för de flesta föräldrar en självklarhet men för mina små hjältar och mina hjältemammor betyder det en stund av total lycka.

Lyssna gärna på Eva Dahlgrens låt Gunga mig. En bra beskrivning av mitt och mina hjältemammors liv.


Gunga Mig: Älskade tro mej
jorden är rund
allting kan hända
om du blundar en stund
vakna upp och allting är
bak och fram och upp och ner
vad sanning är
hm…vem vet

Älskade tro mej
av allting jag lärt
ett enda att minnas
resten är ingenting värt
ena dagen i himmelen
nästa dag i skuggan av den
livet gungar mej
gungar mej
fram
och tillbaka
fram
och tillbaka
upp på ett dunvitt moln
ner i svarta hål
gungar mej
fram
och tillbaka
fram och tillbaka
älskade följ med mej
finn din rytm med mej
gunga mej

Älskade tro mej
livet är som en hiss
det enda som skrämmer
är om den nån gång står still
en våning upp mot framtiden
nästa sekund ner i källaren
livet gungar mej
fram
och tillbaka
fram
och tillbaka
upp på ett dunvitt moln
och ner i svarta hål
gungar mej
fram
och tillbaka
fram och tillbaka
älskade följ med mej
finn din rytm med mej
kom gunga mej






5 kommentarer:

  1. Tack snälla evelina för att du delar vår länk och ger oss ett kliv närmare vår dröm. Att ge vår prins det han förtjänar lika mycket som andra barn. Det värmer mitt hjärta nåt otroligt att se vilket stöd vi får från landets alla hörn. Tack!

    Jenny, Andreas och Oskar

    SvaraRadera
  2. Hej finaste Evelina<3
    Tack för att DU finns och ger mig energi genom dina fina texter.
    De bästa J vet är att gunga, här om dagen så låg han i hängmattan upp-pallad bland kuddar och sa mamma de här ÄR livet!
    Ja Jesper de är det!
    Dom här barnen vet vad livet går ut på, att njuta varje minut.
    Just nu befinner vi oss på en ö skärgården och gör det jeppe gillar bäst, fiska. Spenderar hela dagar på bryggan och metar, för fisk de får han.
    Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Åh Evelina ♥ tårarna rinner. Så mycket kärlek! Jag längtar verkligen tills vi ses. Massor med kramar

    SvaraRadera
  4. Jag har röstat på Oskar igår.

    Evelina, jag är en bloggläsare som har följt dig här på din blogg ett tag nu. du skriver så fint och målande hur dina/era dagar ser ut, både glädje och sorg.
    jag tror att jag har kommenterat här någon gång tidigare. det gällde er söta lille Olle och hur fint ni hade ordnat med hans saker och bild på er alla 4 i pippitröjor mm. något som jag tyckte var väldigt fint var alla ballonger som ni skickade upp i himlen.

    / också en mormor

    SvaraRadera