25 juni 2012

Midsommar

Lasse hade fått ledigt från sina föräldrar på midsommarafton och lovat att ta hand om sin mormor och morfar istället. De tog sig en svängom på gammelgården i Borlänge medan mamman och pappan styrde siktet mot Torsång.

Karin och Erik ställde till med stor fest på deras veranda med fantastisk utsikt över älven. Det fanns mycket att fira. Erik fyllde 29 år, verandan är klar och Majken firar sin första midsommar.

Vi var hela 15 unga ungdomar som festade dagen och natten lång. Jag och Stefan kände oss väl mottagna och med i gänget. Olle var med oss i hjärtat och vi kände oss båda glada och lyckliga under hela festen. Jag kommer aldrig glömma Mackans "felsägning" när han kom. En felsägning som inte kunde ha blivit mer rätt. Han frågade: vad har du Olle då? Jag svarade med ett leende: Ja Olle han är i himlen han och Lasse han är med mormor och morfar.

Både vi och Lasse säger ofta fel. Vi kallar Lasse för Olle och Lasse kallar Majken för Olle. Jag tycker det är ett bevis på att han fortfarande är med oss. Han är nära och en del av familjen. Vår gulle Olle.

Åter till midsommarfirandet. En riktigt lyckad dag helt enkelt; silllunch, ångbåtsparad, stångresning, 10-kamp, sällnäsplanka, marängsvisch, godis och chips, glada människor, solsken, pipiga heliumröster, matchogrillning och icke att förglömma: halvnakna män, hip hop och tomgångskörning med skotern i garaget.

Kyrkbåtar och ångbåtar i älva!

Silllunch

Sång för födelsdagsbarnet


Majken och mamsen

En skäggig sköning

Majken och Bella

Stången kom upp i år igen. 

Gren 1 i 10-kampen

Gissa vem som var lekledare och domare?

Sällnäsplanka... mums

Svinga råtta med släng.

Pastapussar

Kasta stövel lag 1

Kasta stövel lag 2

Majken höll reda på oss alla och var solskenet själv hela dagen.


Söt i sjömansklänning

En söt nattfjäril i liten krans som moster gjorde till sötnosen.


Tack alla för en härlig dag och kväll allesammans.


4 kommentarer:

  1. Tack själva! Jag är glad att ni hade en rolig kväll :) Det hade jag också!

    SvaraRadera
  2. Tack själva. Vad roligt att ni kom och hade kul. Jag hade i skitkul.

    SvaraRadera
  3. Å vad roligt med en "sammanfattning" av midsommar! Du gjorde ett utmärkt jobb som lekledare! Tycker vi kör en repris nästa år:-)

    SvaraRadera
  4. Tack syrran! Du styrde upp allt så bra som vanligt. Bästa festen ever. Jag hade superassistans och kunde verkligen släppa all kontroll Är glad i magen fortfarnde! kramar

    SvaraRadera