6 juni 2012

Hold me now

Vi sitter i soffan. Maken lyssnar på låtar i sin mobiltelefon. "Fix you:s" toner träffar trumhinnan. Jag kommer att tänka på en av världens bästa låtar, enligt mig. Nämligen Jonny Logans "Hold me now". Jag googlar texten och lyssnar. Förstår innebörden på ett helt annat sätt än tidigare.


Olle jag saknar dig så mycket. Älskade unge! Här nere på jorden går dagarna och vi förbereder din begravning. Tro inte att vi tycker det är jobbigt. Vi gör det som en hyllning till dig och din livsgärning. Liljekonvaljer i massor har vi plockat tillsammans hela familjen. De doftar underbart. Begravningsprogrammet är färdigt och så fint. Bilden på dig är underbar. Du är underbar. Sångerna vi valt är vackra. Mamma har till och med skrivit en egen sång till dig. Vänta bara när du får höra den i kyrkan på fredag. Den är värd att vänta på. 

Liljekonvaljerna doftar på verandan

Medan du väntar får du lyssna på Hold me now. En schlagerpärla som mamma älskar. Känn min kärlek. Älskar dig. Du är här nu och jag håller dig i famnen. Mammas trygga famn finns för alltid kvar. Länk till sången finns här



 


 



13 kommentarer:

  1. Jag älskar den här låten! Har aldrig tänkt på texten så! Nu har den fått ännu större betydelse. Kram

    Cia

    SvaraRadera
  2. Glad och ledsen på en och samma gång, av din text.

    SvaraRadera
  3. Hej på dig!

    Begravningen verkar bli så vacker! Jag blir rörd över eran fantasi och känsla i allt detta som hänt, hur det känns som att det är så personligt, att ni verkar gör det för Olle, för familjen och alla andra och eran stark familj förstås också.

    Ni är så inspirerande när det gäller kärleken och livet.
    Tack så mycket för att ni delar med er så mycket av er klokhet.

    Med Vänliga Hälsningar


    Jossan

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte vad jag ska säga......jag blir lika rörd varje gång jag läser det som du skriver. Du skriver med en sån inlevelse så det är omöjligt att hålla tillbaka tårarna. Skickar över massor av styrkekramar ♥
    Victoria

    SvaraRadera
  5. Har läst din blogg ett tag och idag sa en kompis att de skulle på begravning imorgon och då frågade jag självklart vem och det är lilla Olle. Världen är bra liten. Mina tankar finns hos er

    //Sofi

    SvaraRadera
  6. Nu har vi förberett oss för inför morgondagen. Vi har varit ute här i skogen, tänkt på er och plockat varsina buketter med de finaste blommor man kan tänka sig, liljekonvaljer, till lilla Olle. Vi har också gått fram o tillbaka till garderoberna o funderat på vad vi ska ha på oss och har nu enats om kläder som vi hoppas Olle tycker om.

    Många kramar till er alla!!

    Göran o Kerstin

    SvaraRadera
  7. Tänker på er extra mycket idag! All styrka till dig o din familj <3 Kramar / Karro

    SvaraRadera
  8. Tänker på er mer än vanligt idag!

    SvaraRadera
  9. Blir lika rörd varje gång jag läser om er fina Olle
    <3<3<3

    SvaraRadera
  10. Har tänkt på er hela dagen idag.. Hoppas allt blev så fint som ni hoppats! Hittade en Vaggvisa när jag försökte få min son att sova tidigare idag.. Men låten handlar ju om Lilla Olle.. Blev alldeles varm i hjärtat av texten.. Kramar till er http://www.youtube.com/watch?v=ll5NLWhduFY

    SvaraRadera
  11. Läser din blogg för första gången. Att förlora sitt barn och att ändå klara av vardagen är en tuff kamp som man måste klara av, ni är starka! Vi förlora vår lilla dotter i december i magen 4 dagar innan bf. Varje dag är en kamp men den gör vi för hennes skull. Er lilla Olle leker nog med vår lilla Ingrid. Styrkekram från en stolt änglamamma

    SvaraRadera
  12. Massor med kärlek till er. Jag tänkte på er igår och hoppas att ni fick ett väldigt vackert avsked. Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Oj , sitter här o gråter ...det gör ont i hjärtat !! orättvist !! Men vilken otroligt fin begravning ni ordnat åt eran son .....så vackert !
    Var stolta ....ni gav honom det aboslut finaste avslut jag någonsin skådat !!! så vackert , ni är vackra människor ända in i hjärat är ni vackra !!
    Stor kram från mig , ni känner mig inte men jag har följt bloggen ganska länge och den berör ! kram // J

    SvaraRadera