3 april 2012

Livstecken

Hej alla ni underbara människor som besöker min blogg. I söndags började jag läsa alla kommentarer som strömmat in på facebook och bloggen, det är omvälvande att se hur många ni är som berörs av vårt liv. Tack för era ord!

Jag berörs särskilt av några familjer, vars liv på ett märkligt sätt tycks vävas samman med vårat i denna svåra stund. Jag tror ni vet vilka ni är och jag vill gärna ha kontakt med er. Hör av er till mig på min mailadress så börjar vi där.

Jag är glad över att jag startade den här bloggen. Den ger mig så mycket stöd och chansen att få berätta. Bloggen kommer bli min dagbok och vara en spegel över mitt och min familjs liv. Även om vårt liv just nu är svårt att tackla och jag skulle kunna skriva tusentals rader om bara detta så är det minst lika viktigt att fylla våra dagar med glädje och visa detta för er. Ibland kommer jag behöva skriva om hur jag känner och allt det svåra och om jobbiga tankar om framtiden, men inte idag. Idag vill jag ge er alla lite glädje.

Olle fyller 4 veckor idag. Min goa lillprins växer och ger så mycket kärlek till oss via sina kloka ögon, med sitt leende och sina ljud. Storebror Lasse älskar sin lillebror och vill gärna vara med och sjunga och leka med lillebror.


















På förmiddagen idag gjorde jag och Lasse trolldeg som vi kavlade ut. Lasse och Olle fick sedan trycka sina händer och fötter i degen. Om någon dag när trolldegen torkat skall vi fylla formarna med gips. Lasse älskar att baka så det här tyckte han var roligt.




















På eftermiddagen tog vi vagnen och cykeln med barnstol till lekparken. När vi kom fram ville Lasse gunga. Medan Lasse gungade på den ena gungan tog jag Olle i famnen och satte mig i den andra. Jag har på så sätt idag fått uppleva hur Olle gungat för första gången. Han småslumrade under tiden men verkade uppskatta åkturen eftersom han gav ifrån sig små nöjda ljud.






























På kvällen kom mamma och pappa och tillsammans med Lasse både sjöng vi och gjorde rörelser med Olles armar och ben. Vilket minspel vår lillkille i tacksamhet bjöd på!




9 kommentarer:

  1. Hej Underbara, Söta Evelina :)
    Härligt att få följa med er på en dag, där Lasse både fick baka och Olle gunga. Också underbart att läsa att du har familjen hos dig... vad skulle man göra utan dom ibland?
    Många Kramar från Linnea Axfeldt

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag du verkar ha haft med dina små killar :-) ja även med den stora skäggiga killen (Stefan) så klart! Vi följer er på bloggen och ni finns i våra tankar Always! Kramar Carro o Tobbe

    SvaraRadera
  3. hallå där =) vill börja med att säga att jag hade din mamma i skolan när jag va liten och ni bodde granne med min morbror staffan å agneta, ifall du undrar vem jag är å varför jag läser här, jag bara grät å grät när jag satt å läste om din berättelse när du skrev att olle va sjuk,jag tittar på dina bilder nu å båda dina barn ser ju så friska å fina ut att man verkligen inte kan förstå att en av dom är så sjuk :( all styrka till er i framtiden kram maria hjorth

    SvaraRadera
  4. Jag läser och tittar på så fina bilder på er,tänker och gråter.Du skriver så fint Evelina,så det känns i hjärtat!
    Olle gillar Alfons ser jag,så glad han är-jättefint kort!
    Så skönt att ni får vara tillsammans hela familjen och njuta av varandra och göra saker som känns meningsfullt och bra.
    Jessica lekte på sin häst här ute idag och skulle rida till Lasse i Borlänge sa hon.Hon tänkte på när vi fick låna honom en stund å vi lekte i lekstugan å fikade ute,Timmy var favoriten!
    Tänker på er och skickar styrka,kärlek <3 i massor!!/Anneli

    SvaraRadera
  5. Härligt att se dig le :-) Jag blir så glad ända in i hjärtat. Kramar!! /Emma Ö

    SvaraRadera
  6. Hej, Tårarna rinner när jag läser eran historia. Var rädda om er...Kram Tjälinge Åsa Pros

    SvaraRadera
  7. Känner kärleken och värmen från en fantastisk familj, Olle och Lasse är såååååå goa.

    Kramar Jessica

    SvaraRadera
  8. Tänker på er! Tack Evelina för att du orkar dela med dig av erat liv både här på bloggen och i brevet till alla på förskolan. Hoppas att få träffa Lasse och er snart. Kramar från Lena på Knotten

    SvaraRadera
  9. Oj det är som om jag backat 13år...jag sitter här & läser din blogg för första gången...
    För 13 år sedan fick vi ungefär samma besked som ni...
    Vår underbara Isabella hade en obotlig sjukdom..SMA typ 2
    Vad ska jag säga..jag sitter här & tårarna trillar...
    Jag vet..jag förstår vad ni går igenom & jag kan bara säga det.
    Mååånga tankar till er..

    SvaraRadera