23 april 2012

Veckan som gått.

Utanför fönstret slår våren ut.
Marken blir grön igen.
Allt som var dött, väcks till liv,
det kan också vi
Mm.. Så länge vi andas.


Det är för oss solen går opp.
Lyser som guld, för kärlekens skull
Solen går upp, så oskuldsfull
Lyser på oss för kärlekens skull.


Nu skall jag berätta vad vi gjorde förra veckan. I måndags var vi till hjälpmedelscentralen och provade ut en stol till Olle. Egentligen behöver han ingen just nu, men när möjligheten fanns tyckte vi det var roligt om Olle kan sitta med oss vid bordet. Stolen har hjul och går att sänka och höja vilket gör att Lasse kan leka och dansa med Olle. Vi har ofta disco i köket. Lasse, Olles och mammas favoritlåt är just nu; Gotye med Somebody that I used to know. Så himla skönt gung i den låten tycker vi. Lasse har börjat lära sig texten och försöker sjunga med. Så gulligt.


Olle i sin nya stol.

Discodans i köket

Syskonkärlek

Mamma gör mig glad.

Vi har också köpt en ställning till Olle att ha i badbaljan så att han kan bada extra länge. Bada är bäst tycker Olle.

Bäst att bli ren bakom öronen också.

Jag och Stefan har gått runt älven ett par gånger. Vi pratar och pratar när vi går där och det är bra terapi. När varvet är slut är vi så trötta att vi inte orkar prata något mer. När vi kom till bron vid SSAB stannade vi och tittade ner och änderna bjöd på ett riktigt skådespel. Två hannar slogs om samma hona. Kanske lite fånigt, men det var en av de där stunderna när vi verkligen var i nuet.



Härligt att du ler, älskling!

Pappa promenerar

En hona och en hana. Är det du och jag Stefan?

Veckan har också gått i pysslandets tecken. Lasse och jag bakade trolldeg. Lasse tyckte det var jätteroligt och bakade en jättestor fjäril. Dagen efter målade Lasse konstverken. Olle skulle titta på i stolen men blev så trött att han somnade och efter en stund var det en till som slocknade på kökssoffan. Det är visst Lasse och jag som är de pyssliga i vår familj. Jag passade på att färdigställa hand- och fotavtrycken vi gjorde tidigare.

Koncentrerad konstnär

Olle blev så trött att han somnade.

Pappa blev inspirerad av Olle och följde hans exampel på kökssoffan.

Den färdiga fjärilen gav Lasse till Bella när hon hälsade på i fredags.

Lasses och Olles hand- och fotavtryck färdiga!
I fredags kom Bella, Karin, Erik, mamma och pappa på besök. Mamma hade med sig lax som hon lagade till. En trevlig dag och kväll med mina nära och kära. Mamma lyckades locka fram de härligaste leendena hos Olle när vi lekte i lekrummet.

En nöjd Olle i mormors knä.

Den där mormor, hon är rolig hon.


4 kommentarer:

  1. Härligt att se konstnärsLasses skapande av verket jag fick. Det värderas högt! Passar som fjärilen på ängen i mitt djungel-aktiga rum.

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk fin familj ni ær! Kramar kusin mallan

    SvaraRadera
  3. Vad kul att titta på veckan som gått, känns som jag är nära er fast jag är hemma och har feber. Så fort jag är frisk ska jag komma och hälsa på er godingar. Kramar Karda

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka otroligt vackra barn ni har. Så fina bilder!

    Ni lever sannerligen upp till ert efternamn även fast jag förstår att det inte alltid handlar om att vara stark utan mer något man känner sig tvungen till för att klara av det.

    Tänker på er! Många kramar <3

    SvaraRadera