7 april 2012

Glad påsk!

Jag skall inte säga att livet är lätt, men dagarna rullar på. Jag gråter ofta men är glad åt de bra stunderna som också kommer.

Informationen om vad som hänt oss har nått ut överallt känns det som. Känns väldigt konstigt och overkligt att informera om det här till grannar och dagis men det är skönt att det är gjort. Var inte rädda för att prata, ni törs fråga hur det är. Vi vill vara öppna och om vi inte orkar prata så säger vi det.

Olles första påsk är här. Jag har tagit in syrénris och pyntat med rosa och vita fjädrar och cerisrosa dekorationsägg. Olle har tittat med stora ögon. Lasse var inte lika intresserad. Ett vackert blombud kom med en liten nalle och påskbukett. Tack Mikalea! 



Igår tog vi vagnen och gick till min faster som bor några kvarter bort. Där väntade släktingarna och en god middag. Jag är glad att vi tog oss ut. Det kändes bra att träffas och Olle trivdes med alla människor.



Min lilla söta påskbebis lekte med en fjäder medan både barn och vuxna sjöng. Dagen till ära fyllde Olle en månad gammal. Gammelmormor och mormor gav pojkarna påskpresenter. Olle fick bland annat en kramgo grön groda. Lasse fick bland annat ett munspel och ett tåg.

Gammelmormor, gammelfarfar och lilla Olle på släktkalas.

Vilken söt påskhare!

Kramis.

Idag åker vi till farmor och farfar i Smedjebacken och firar påsk med dem. Jag lyckades få en fin påskbild på mina pojkar.

Storebror och lillebror





Glad påsk!

6 kommentarer:

  1. Glad påsk till er också, jag tänker på er!
    /Helena Jansson (KP)

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk! Vilka fina pojkar!

    Kram! Cia

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk familjen Stark! Ni finns i våra tankar<3 kram från familje Ähdel- Franzén

    SvaraRadera
  4. Ååh, vad fina era två små gossar är!
    Oändliga styrkekramar till er! <3<3<3<3
    Tänker på er så mycket!
    Hälsning från Monica (moster till Karin's Erik)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag känner verkligen med er! Jag har en pojk som har SMA typ 1 och känner igen era tankar och reaktioner, han är i dag 8 år. En levnadsglad kille som är positiv till livet trots SMA. Ni får gärna kontakta oss om ni har frågor och funderingar över er situation. När vi fick diagnosen så hade vi inte nån att prata med som upplver samma sak som oss, det saknade jag i alla fall. Ingen kan förstå vad ni/vi som familj går igenom om man inte själv upplevt detta! // mvh M.
    Meila gärna: klockerwold@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar lite kämpe och vilken fin familj ni är! Jag känner igen mig i en del av det du skriver då min son var väldigt sjuk när han var riktigt liten.Du är otrolig och du skriver så vackert och ärligt att man blir berörd långt in i själen! Många tårar har rullat, men din styrka gör att man faktiskt inser att det kan finnas ljus även i dom tyngsta av stunder!/Liza

    SvaraRadera