16 maj 2012

Mors lilla Olle har somnat in.

Natten till måndagen blev Olle sämre i sin förkylning igen. Vi åkte in med honom måndag morgon efter att vi hade lämnat Lasse på dagis. Vi förstod inte då hur allvarligt det var. Olle hade ammat på morgonen mellan sex och sju och det var ju ett bra tecken. När vi kom in behövde han genast syrgas och på lungröntgen såg man en kraftig påverkan på ena lungan. Han fick hjälp av en sepapp när vi kom tillbaka från lungröntgen och såg ut börja hämta sig lite till en början. Men sen plötsligt blev han jättedålig och vi höll på att mista honom redan då. Läkaren fick igång honom till normal syresättning igen. Alla anhöriga han komma in och vara med honom dygnen som följde. Vi ordnade dop för både Lasse och Olle och det var det finaste dop de båda någonsin kunnat få. Olle låg under hela förloppet i antingen min eller Stefans famn och jag sjöng för honom många, många gånger. Han var trygg hos oss. Det stod klart att chansen att överleva hade varit lika med ett mirakel. Och som det mirakel han är kämpade han verkligen allt vad han kunde. I nästan två dygn kämpade han och syresatte sig med hjälp av syrgas och sepappen. Personalen, som alla var fantastiska, kallade honom för kämparnas konung och vi alla var överens om att han förtjänade sitt efternamn, Stark, mer än någon annan.

I natt cirka kvart över fyra somnade han in. Han somnade in alldeles fridfullt och led inte utan fick smärt- och ångestdämpande medicin. Han somnade i min famn mittemellan mig och Stefan som låg bredvid mig i sängen. Våra anhöriga fanns i vår direkta närhet runt sängen. Lasse sov under tiden i en säng bredvid vår.

I morse berättade vi för Lasse vad som hänt. Vi sa till honom att Olle inte orkade mer. Att han nu somnat in och inte kommer vakna mer. Att han kommer till himlen och om vi tittar upp på himlen så finns han där. Under natten gick Lasses snuttetrasa i två delar. Jag frågade Lasse och han ville ge den lilla delen till Olle eller om jag skulle knyta ihop dem igen. Stefan bar Lasse till Olles bb-säng, vi lagt honom i, och Lasse gav Olle den lilla snutten. Som filt över honom lade vi min respektive Stefans tröjor.   

Vi är nu i ömsom chock och ömsom sorg. Bloggen kommer leva vidare och jag kommer tids nog dela med mig av vad som händer i vårt liv.

Olles liv blev kort, men fantastiskt. Vi har verkligen fyllt Olles alla dagar med glädje och härliga aktiviteter.  Han har alltid varit ett nöjt barn som blivit buret av många, omhändertaget på bästa sätt och älskat av oss alla. Det finns ett starkt värde i att Olle under hela sin livstid var ett friskt barn. Han åt själv, behövde aldrig uppleva några operationer och behövde inga andningshjälpmedel. Han fick precis det vi önskade och lovade honom. Ett helt lyckligt liv utan bekymmer.

Han är så älskad av oss alla och lever för alltid vidare och får uppleva livet genom våra kroppar och själar. Han bor hos oss alla långt in i hjärtat och blir väl omhändertagen av de som möter honom i himlen.

Mamma, pappa, Lasse och alla andra älskar dig Olle.


Sov i ro slumra in i bädden så fin
som blomman på en äng i en gungande säng.
Guds änglar de små breda vingarna ut
omkring barnet de står till dess natten är slut.
Sov i ro slumra in
Sov i ro slumra in

78 kommentarer:

  1. Det gör så ont! Alla rädslorna faller över mig och jag känner för att lägga mig med dem allihop som tunga filtar över min kropp och liksom reda ut bilden igen. Resa mig och sluta tänka längre än nu, NU!

    Många tankar till er och mycket tro på er från berörd förälder till barn med samma muskelsjukdom.

    SvaraRadera
  2. Beklagar verkligen :((, ta hand om varandra nu <3

    SvaraRadera
  3. Petra Lindåker16 maj 2012 kl. 15:18

    Beklagar! Ni gav Olle ett underbart liv med mycket kärlek och inga bekymmer! Många kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Oj oj,ta väl han om varandra nu,jag finner inga ord för det ni går igenom,men jag sänder massor av styrke kramar till er.
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Älskade barn. Så stark och fin. Ni har gjort allt ni kunnat för att ge Olle ett vackert liv fyllt med fina minnen och kärlek. Jag beklagar verkligen, kan inte sluta gråta. Ta hand om varandra. <3<3<3

    SvaraRadera
  6. Jag har inte ord mer än att beklaga sorgen.

    Hälsningar
    Fredrik

    SvaraRadera
  7. Beklagar sorgen men ni verkar verkligen ha gett Olle det bästa den tid ni fick tillsammans, levt som en familj under hela tiden! Starkt!/Marie

    SvaraRadera
  8. Jag beklagar sorgen.. Jag vet hur hemskt det är att förlora sitt barn. Många styrke kramar ska tända ett ljus ikväll för eran olle och våran haley som varit borta i 2,5år idag :-(

    SvaraRadera
  9. Jag beklagar verkligen sorgen! Sov gott lilla Olle! Jag känner er inte men er historia berör mig så otroligt mycket. Ta hand om varandra! Mvh Britta Brömses

    SvaraRadera
  10. Beklagar verkligen! Fina lille Olle Stark! Tårar faller när jag läser din text! Ta hand om varandra! /Sarah

    SvaraRadera
  11. Mina tankar finns hos er! Tänder ljus i fönstret i kväll!

    Cia

    SvaraRadera
  12. Vilken fantastiskt vacker och stark pojke. Tänker på er och beklagar sorgen. /Erik och Karins kompisar Marcus och Evelin

    SvaraRadera
  13. Beklagar sorgen ni tvingas gå igenom. Så orättvist. Lilla Olle ser så nöjd och glad o frisk ut på bilderna ni delat med er av här på bloggen. Otroligt söt bebis. Det var så härligt att läsa om ert hopp som ni ändå kände o jag önskar det inte hade behövt sluta så här. Åtminstone inte så fort. Lilla Olle har lämnat stora spår i många människor och han har haft 2 fantastiska föräldrar o en underbar storebror under den korta tid han kom och förgyllde världen med sin närvaro. Många varma kramar till er. / Sofia

    SvaraRadera
  14. Jag beklagar verkligen sorgen, och jag kan inte sätta mig in i eran situation. Jag sänder er kärlek och tankar, och tänder ljus för olle, en ängel till låns.
    All kärlek och värme till er alla <3

    Kramar Hanna N med familj.

    SvaraRadera
  15. Vi känner inte varandra och jag kan aldrig förstå hur det känns. Men jag beklagar verkligen sorgen. Sänder en massa kramar till er!

    Kram Jenny från Ludvika

    SvaraRadera
  16. Hanna Sjöberg16 maj 2012 kl. 18:38

    Jag kan inte föreställa mig vad ni går igenom, men vilken otrolig kämpe han har varit, ni har verkligen givit han den finaste tillvaron - jag har följt bloggen. Ta hand om varann, skickar kärlek och omtanke.

    Vila i frid fina lilla Olle
    /Hanna S

    SvaraRadera
  17. Känner inte er alls, men fick fatt på din blogg på FB. Gråter när jag läser det du skrivit!!!! Tänker på er alla i er stora sorg. Sänder er ljus och kärlek/EvaMarie

    SvaraRadera
  18. Ni har berört oss varje inlägg som gjorts, vi har skrattat och gråtit när vi fått följa ert liv i bloggen. Tack för att fått följa er resa! Ni är Så fina! Sov nu så gott söte Olle. Nu kan du sväva fram som en vårvind på en blommande äng. All KÄRLEK till er! Kram Mariana och Tobias

    SvaraRadera
  19. sänder massor av kärleks kramar till er ♥♥

    SvaraRadera
  20. Lilla fina fina Olle. Tårarna trillar nerför mina kinder medan jag står och vaggar min egen tvåmånaders-tös till sömns och samtidigt läser om allt som hänt den senaste veckan. Inte långt bort härifrån. Jag får nästan panik när jag tänker tanken att vara där ni är, i detta nu. Det känns så nära på något sätt, och då menar jag inte bara geografiskt. Ni har varit, och är, mkt i mina tankar. Du är så fantastiskt att formulera och förmedla dina känslor när du berättar om er vardag. Jag fick inte iväg mina glada tillrop när ni firade er bröllopsdag, men det lät som att ni hade en jättefin o mysig dag. På allas villkor. När man har smått kan ett sådant firande vara precis det man behöver.

    Vi är många som känner med er! Stor kram i denna tunga stund. Kanske att vi någon dag träffas i en lekpark, i Blg eller här i Falun, vad vet man.

    Varma hälsningar, Jennie o (min) lilla Majken

    SvaraRadera
  21. Ja jag har inga ord....men jag har följt er sen Olle kom och jag kan inte annat än att beundra er! Ni gav Olle allt han behövde! Kärlek i massor!
    Jag sänder alla mina tankar och kramar till er!

    Krm Anki (som hittat hit via SuperFia)

    SvaraRadera
  22. Beklagar verkligen. Blir tagen av det ni skriver. Ni är en underbar familj. Hoppas ni kan gå vidare på bästa sätt. Mvh Patrik M

    SvaraRadera
  23. Så oerhört många styrkekramar till Er!! Känner Er inte men jag har läst din blogg så fort du har lagt ut något nytt för jag ville följa Eran väg... Lilla super söta Olle har det säkert jätte bra där uppe bland molnen! <3 Lider med Er och beklagar verkligen sorgen!! Ta hand om varandra nu!! Ni är en fantastisk familj!!! <3

    Varma hälsningar

    Vicky Zetterström (Arbetskamrat med din syster Karin)

    SvaraRadera
  24. Ni verkar vara en fin familj. Ni förtjänar ert fina efternamn.

    SvaraRadera
  25. Många och varma styrkekramar till Er! Hittade din blogg genom Fia och har följt Er sedan Er fina Olle kom till världen. Ni gav honom det bästa och finaste någon kan ge en annan människa-kärlek. Ta hand om varandra.

    Varma hälsningar/ Magdalena Bergman

    SvaraRadera
  26. Jag kan bara säga att jag finns med er i tanken....det finns inga ord...
    Varma hälsningar från hela familjen Orrebo

    SvaraRadera
  27. Liselott Forsberg16 maj 2012 kl. 20:13

    Tårarna bara rinner & ni finns i mina tankar!
    Vilken kämpe han var....lilla Olle <3
    Å vilken underbar familj ni är!!
    All styrka & kärlek till er!! <3
    Ta hand om varandra <3
    Styrkekramar Liselott Forsberg (fd Larsson)

    SvaraRadera
  28. Känner er inte men blir så berörd... Det är så ofattbart att läsa din text idag och samtidigt se dom fina bilderna på denna lille goa kille! Jag beklagar verkligen sorgen, kan inte sätta mig in i eran situation. All kärlek och värme till er alla <3

    Var rädda om varandra / Kram Susanne

    SvaraRadera
  29. Jag beklagar från djupet av mitt hjärta. Fina Olle fick ett kort liv här på jorden men ni gjorde det till ett fantastiskt liv och det beundrar jag er för! Ni är verkligen Starka.
    Kramar i massor
    /Helena på KP

    SvaraRadera
  30. Fann din blogg genom fb och har följt dig sen du skrev inlägget om beskedet.
    Kan bara hålla med föregående talare att du har verkligen skrivit gripande och målande.
    Jag har själv inga barn än men det måste vara bland det värsta som kan hända. Ingen borde behöva uppleva det.
    Men jag tror Olle lärt er mycket om livet den korta tid han var här och förgyllde era liv.

    Ni har verkligen gett han en underbar tid!
    Sänder er massor med styrka och kramar.

    Känner er inte men tänker på er ändå.
    Ta hand om varandra familjen Stark!
    Kram Theres (borlänge)

    SvaraRadera
  31. Jag har följt din resa i några veckor och nu sitter både jag och min sambo här med tårarna rulladens ner för våra kinder.. det måste vara det värsta man kan uppleva det som hänt er, men man får tänka på Olle han slapp lida han hade det så bra den tiden han fick med er. Kämpa på familjen Stark.
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  32. Vill ge er ett boktips. Jag har själv förlorat två barn i en vidrig sjukdom utan namn och funnit mycket tröst i denna bok. Vi läste den om och om igen för oss själva och inte minst för vår dotter som då var två och ett halvt år

    Den heter Sommarlandet av Eyvind Skeie.
    Underbar! Rekommenderas varmt
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  33. Alla tankar går till er fina familj!

    SvaraRadera
  34. Jag beklagar verkligen eran sorg. Att gå igenom det ni har gjort å mista ett barn måste vara det värsta tänkbara. Vi känner inte varandra men jag fick vetskap om din blogg då jag följde Sofia Romans blogg. Sedan dess har jag följt bloggen. Å jag imponeras av din rakhet och ärlighet i bloggen, du sätter ord på tankar och känslor som andra oxå säkert tänker men inte vågar uttrycka. Det kallar jag styrka. Tårarna rinner och det gör verkligen ont i hjärtat när jag läser och ser bilder på lilla Olle och eran familj. Ni verkar vara en fantastisk familj med mycket kärlek, trygghet och styrka. Lilla Olle kommer få det bra i himmelen med sådana förutsättningar.

    Lotta

    SvaraRadera
  35. Beklagar sorgen <3 finner inga ord,följt dig här o tänkt på er ofta! Ta hand om er,kramar. / Karolina Danielsson

    SvaraRadera
  36. Beklagar :( blir helt rörd av vad ni skriver... Ni verkar vara starka föräldrar och olle hade turen och lyckan att fått levt sitt liv med er! allt har en mening och de var menat att NI skulle vara olles föräldrar!! Kram från mig och min familj!!!

    SvaraRadera
  37. Det gör ont att läsa att lilla ljuvliga Olle har lämnat er. Våra tankar är med er och er smärta. Ta hand om varandra. Massor av kärlek / Fam Enerud

    SvaraRadera
  38. Jag skriver.... suddar.... skriver.... suddar... för inga ord känns nog och jag tänker kan.jag verkligen skriva si och så. Men jag struntar i det nu. Tar det lika ärligt från min sida. Det känns som någon har ett snöre runt halsen och drar åt och gråten vill pressa sig igenom, det brinner av smärta verkligen. Då tänker jag att den gråt av medkänsla som gör så ont i mig bara är ett litet litet nålstick mot smärtan ni känner. Därför finner jag inga ord... Men jag kommer att ha ont länge. Och jag kommer att krama om min son extra mycket. Jag tror många kommer kramas mer som följt Olle. Tänk vilken kärlek han då hann sprida och tänk hur många hjärtan han berört med sina vackra ögon och styrka. Det krävs en stor liten människa för det. Och det krävdes en stark mamma och hennes gränslösa kärlek och mod för att låta hans saga spridas med vårvinden till alla oss. Tack för att ni skänkt mig chansen att ta vara på livet. Jag beklagar verkligen er sorg och jag hoppas du fortsätter skriva vare sig officielt lr bara för dig.
    Mvh MaRita

    SvaraRadera
  39. Vilken kämpe han har varit..
    Har inga ord som kan beskriva hur fruktansvärt jag tycker att det är.
    Jag vill hylla den tid NI fick ta del av Olles liv och allt ni gjorde för honom! Många kramar till er och storebror Lasse.
    Håll ihop!
    / Julia

    SvaraRadera
  40. Finner inga ord... Tänker på er precis hela tiden<3 Olle är den finaste av änglar<3 Ni är underbara. Han har haft den bästa tiden på jorden med er. Styrkekramar och kärlek från mej och mina pojkar<3 /Carro Roman

    SvaraRadera
  41. Tårarna rinner ned för mina kinder.
    Finaste lilla Olle.
    Ni klarar detta tillsammans.
    All kärlek och styrka till er.
    /E

    SvaraRadera
  42. Vet inte vad jag ska skriva men bara måste
    Jag beklagar av hela mitt hjärta till er!!!
    Jag känner inte er utan fick läsa om er genom Sofia och via FB.
    Det finns inga ord eller saker man kan skriva.
    Vad fint att Lasse ville ge sin del av snuttisen till Olle <3
    Masor av kramar till er familj
    // CH

    SvaraRadera
  43. Genom Fias blogg läste jag om er. Mina tankar går till er som finns kvar och till lilla Olle... Varma styrkekramar/ Lina

    SvaraRadera
  44. All min kärlek och respekt till er jag ger, för så otroligt underbart kämpande föräldrar ni är!! Jag skulle aldrig kunnat vara så otroligt starka som ni är & varit!
    Jag gråter inombords och är så otroligt ledsen för att sånt här får hända. Jag känner er inte alls men jag lider verkligen med er då jag själv har barn och jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att vara där ni är idag!
    Tusen & åter tusen kramar till er!!!
    Ögat är tårfyllt...
    Lasse verkar vara en mycket klok liten kille då han delade sin snutte i 2 <3
    /Linda <3 <3 <3

    SvaraRadera
  45. Tänker på er...
    Kram Ida

    SvaraRadera
  46. Jag känner er inte, men jag har fått läsa om ert liv genom min kompis Sofia Roman.

    Jag vill bara ge mitt djupa deltagande för er förlust. En så fin liten pojke.

    Gud bevare er och er lille pojke

    /Martin

    SvaraRadera
  47. Tänker på er så mycket! <3
    Nu kan jag förstå lite mer, det som säjs att det är barnen som väljer sina föräldrar. För vem skulle ha gett Olle ett finare å bättre liv än ni?!
    Styrkekramar till er! <3
    Sov gott älskade, fina Olle! <3
    /Monica Wikström.

    SvaraRadera
  48. Tårarna rinner, men jag finner inte de rätta orden. De finns egentligen inte. Så ledsen för att Olle tagits ifrån er alldeles för tidigt. Kärleken lyser genom raderna och vi läsare berörs så otroligt mycket av dina ord, av eran sorg. Men också av er kärlek. Extra tankar till Lasse.


    Vad som än händer
    Liten sa "Men vad händer när vi är döda och borta,
    kommer du att älska mig då, lever kärleken vidare?"

    Stor höll Liten intill sig medan de såg ut i kvällsmörkret,
    på månen och de klart lysande stjärnorna.

    "Titta på stjärnorna, Liten, se så de lyser och glittrar.
    Det var länge sedan somliga av dem dog. Men de lyser fortfarande på kvällshimlen, för du förstår Liten, likt stjärnljus dör kärleken aldrig..."

    Debi Gliori

    Tänker på er!
    Mvh Christel

    SvaraRadera
  49. Det finns inte ord, jag lider så med er! Är så djupt berörd av det som drabbat er, och att er fina Olle somnat in! Han är en ängel nu, och han kommer att vaka över er - alltid!
    Vi känner inte varandra men jag har läst din blogg och tycker du skriver fantastiskt fint och gripande! Nu önskar jag att jag kunde ge dig och din famil en stor, varm kram. Lilla Lasse, så fin och gullig, så klok. Ta hand om varandra så mycket ni kan! Vi är många som tänker på er!

    Mina varmaste tankar och kramar till er!
    Mona i Borlänge

    SvaraRadera
  50. Älskade familjen Stark, beklagar djupt er förlust.
    Ta hand om varandra!
    Alla Världens Goaste o Varmaste Kramar till Er!

    SvaraRadera
  51. Det finns inte ord. Inga ord i världen kan beskriva hur ledsen jag är för er skull...

    Den här dikten, skriven av Peter Pohl, hjälpte mej en gång i tiden. Jag hoppas den ger lite tröst till hela er familj:

    ---

    Det var en gång en gammal, gammal själ, som hade levt många, många människoliv på jorden och nu var nästan färdig med sin tillvaro som själ också, ja, snart skulle den smälta samman med och bli en del av den Stora Andligheten som uppfyller Evigheten. För tillfället kände den gamla själen sig lite ensam där den satt i tomrummet mellan det senaste människolivet och den kommande Sammansmältningen. De bästa vännerna hade gett sig av, den gamla själen kunde se dem där nere på jorden, hur de uppfyllde varsin människa med iver, nyfikenhet, förundran och tankar av alla de slag.

    ”Jag vill dit”, sa den gamla själen. ”Jag har fortfarande en god portion glädje kvar. Jag vill dit och ge dem den.”

    ”Men din tid till Sammansmältningen är så kort”, varnade Vakten. ”Visst kan du ge dem glädje, men om du är hos dem så kort tid, ger du dem också en väldig sorg när du lämnar dem.”

    ”Jag vet”, sa den gamla själen. ”Men jag vill ändå. Jag vill ge dem så mycket glädje att den hjälper dem över sorgen sedan.”

    ”Så låt det få bli som, du vill”, sa Vakten och släppte iväg den gamla, gamla själen. Då fick ett människopar på Jorden ett barn som de så länge önskat.

    Det var den raraste unge, som strödde glädje över dem från den dag han föddes, den ogrumlade glädje som människorna känner när deras själar träffas och med förtjusning känner igen varandra från Evigheten.

    ”Men har du inte väldigt kort tid kvar?” viskade mammans själ till den gamla själen i den lilla pojken. ”Tiden är kort, men glädjen är stor”, svarade den gamla, gamla själen. Och fastän mamman inte hörde deras samtal, väckte viskningarna en anande oro hos henne, en fläkt av kunskapen att vi inte äger något på jorden, inte varandra, inte oss själva ens.

    Allt kommer till slut att tas ifrån oss, allt vi bär på, alla kära omkring oss, slutligen även vårt liv och vår kropp.

    Men pojken växte och fick med sin glädje mamman att glömma sådana tankar. Och pappan var hos dem och gladdes, han också. Ja, den gamla, gamla själen fick leva sin sista tid precis som den hade önskat.

    Men tiden var kort, även med människors mått var den kort, och stunden kom då Sammansmältningen skulle ske. Den gamla, gamla själen fick kallelse att utan dröjsmål infinna sig till ceremonin, och måste lyda.

    För människorna såg det ut som att pojken fick en plötslig död. Deras sorg blev oerhörd, just som Vakten hade förutsagt.

    Men eftersom allt de kunde minnas av sitt barn var glädje och endast glädje, kunde de uthärda sin sorg, just som den gamla, gamla själen hade förutsagt. Och därför, istället för att låta de gamla, gamla själarna bara sitta av sin sista lilla skvätt tid i tomrummet, blev det i fortsättningen sed i Evigheten att skicka dem att skänka sin sista stora glädje till människorna som behöver den.

    Sorgen, sedan, ja den oundvikliga sorgen, den har människorna genom glädjen fått kraft att uthärda och så småningom vända till något gott.

    ---

    Vi tänker på er! Ta hand om varandra!

    SvaraRadera
  52. Det värsta har hänt. Den vackra Olle har lämnat sin familj. Han har dock inte lämnat helt, han finns där uppe, kikar på er och ber er att leva vidare. Fortsätt leva, så som ni gjorde med Olle i er närhet. Fortsätt att fånga de magiska stunderna i vardagen. Fortsätt att älska och fortsätt att vara underbara familjen stark.

    Jag har följt bloggen sedan Fia länkade till den. Jag finns i samma stad och på något sätt har det gjort att er historia har kommit närmare. Tårarna strömmar och många varma tankar går till er idag - och många dagar framöver.

    Det finns många som tänker på er, många som på något sätt försöker dela er sorg och många som vill hjälpa er vidare. Låt livet vara som det är, låt sorgen komma och vila i att Olle fick ett lyckligt liv. Ett kort, men lyckligt liv - tillsammans med en familj som verkligen kunde visa kärlek.

    Tack för att ni delat med er av er resa. Jag kommer att fortsätta resan tillammans med er på bloggen och jag kommer att avvara en plats i mitt hjärta som är bara Olles.

    All min kärlek till er!
    /Linda

    SvaraRadera
  53. Vill bara skicka kramar och säga att jag tänker på Er
    / Sandra

    SvaraRadera
  54. jag är alldeles chockad !! jag har följt din blogg ganska länge och när jag slog upp facebook idag så såg jag nån som kommenterat din blogg !! jag blev alldeles kall !!! va fasen jag läste senast igår !!
    Beklagar verkligen !! usch det är hemskt vad livet är orättvist ...

    stor kram till hela familjen ! / jessica

    SvaraRadera
  55. Ett fantasktiskt vackert och klokt barn har lämnat livet här, ett liv som ni Evelina, Stefan och Lasse har fyllt med kärlek, trygghet, glädje, upptäckter, ja allt ljuvligt livet har att erbjuda. Vi tänker och delar er sorg i denna svåra stund. Olle kommer alltid finnas i våra hjärtan.

    Masskor av kramar
    Jessica, Emil
    Alfred och Anton

    SvaraRadera
  56. Sänder en kram till en otroligt varm och kärleksfull familj. Olle fick den bästa familjen och det bästa livet ett barn någonsin kan tänkas.

    Styrkekramar från Maria

    SvaraRadera
  57. Att människor lämnar vår jord och kommer till himmelen efter att levt ett långt och härligt liv, det kan man förstå meningen med. Men att en liten fin pojke så snabbt ska lämna livet det är ofattbart. Barn borde inte få bli sjuka:( jag vill bara säga att jag tänker på er! Massa kramar
    Lisa Sätterström

    SvaraRadera
  58. Tänker på er! Ta hand om varandra och gläds åt att Olle funnits! Han fick tyvärr bara en kort tid hos er här på jorden, men ni har verkligen fyllt den tiden med kärlek och upplevelser för honom och minnen för er. Tack för att du delat med dig så mycket på bloggen.Vi syns och hörs, när ni orkar! Kramar till er alla från "dagisfröken" Lena, ge en extrakram till Lasse!
    (Jag har meddelat övrig personal på Lasses avdelning)

    SvaraRadera
  59. Tack för att vi får dela era upplevelser via din fina blogg! Du har skrivit så väldigt fint o fått så många fina o varma kommentarer så det känns som om alla fina ord redan skrivits, dikten av Peter Pohl t.ex. var ju väldigt vacker, men vi känner ändå för att skriva någonting. Här kommer våra enkla ord. Vi har tänkt o tänker väldigt mycket på er. Vi har suttit framför datorn och läst, tårarna har trillat nerför kinderna titt som tätt men har också sett att det har varit många glada o kärleksfulla stunder. Ni är verkligen duktiga på att ta tillvara tiden o att se till möjligheterna i stället för problemen! Många stora varma kramar till er alla!!

    Göran o Kerstin

    SvaraRadera
  60. Många Kramar till er!!!!

    SvaraRadera
  61. Sänder er tusen tankar och kramar. //Maria

    SvaraRadera
  62. Kärlek till er alla, och stora, stora kramen till Lasse.

    Tina.

    SvaraRadera
  63. Jag har läst och jag har torkat tårar, jag har läst igen och tårarna fortsätter att rinna.
    Historien har berört och den skär som en kniv.
    Stooora styrkekramar till er! Tankarna finns vid er.

    / Karin Persson (fd. klasskompis med Karin)

    SvaraRadera
  64. Mina tankar är med er /Stefan Pettersson

    SvaraRadera
  65. Jessica i Malmö18 maj 2012 kl. 13:29

    Massor av kramar till er!
    Jessica i Malmö

    SvaraRadera
  66. Lotta från Borlänge18 maj 2012 kl. 14:28

    Har följt din blogg och blivit väldigt berörd av det fina du skriver.
    Idag rinner tårarna mer än vanligt och jag sänder varma styrkekramar till er.
    Olle fick den finaste familjen med mycket trygghet och kärlek.
    Sov så gott fina lilla Olle <3

    SvaraRadera
  67. Det bränner i ögonen och jag finner inga ord...verkligen inga ord..Men Olle fick en fin tid med er på jorden och himlen den sötaste av änglar <3
    Sov så gott lilla Olle

    SvaraRadera
  68. Olle fick den bästa familjen,han fick så mycket kärlek att det strålade om honom <3
    Hans leende ska jag alltid minnas!
    -Om det tändes en stjärna varje gång vi tänker på dig,Olle då skulle natten vara ljusare än dagen!
    Tänker på er alla/Anneli

    SvaraRadera
  69. När jag läser detta så rinner tårarna nedför kinden.Kramar till er <3

    SvaraRadera
  70. Tårarna bränner i ögonen när jag läser ditt inlägg. Det är så orättvist. Jag lever själv med SMA och det går inte att låta bli att bli påmind om hur skört livet kan vara. För några år sedan fick jag en filt via Cole's quilts, de skickar ut lapptäcken till barn med SMA över hela världen. I en ruta stod en text jag alltid kommer att bära med mig: "It's not how deep the sea, it's not how wide the sky, it's how sweet the time from hello to goodbye." Det är så sant och jag blir så arg när SMA släcker liv... Många, många kramar och tankar till er! <3

    SvaraRadera
  71. Jag är så ledsen för er skull fina Eve. Önskar att jag hade fått träffa honom. Tänker på er! Stor kram / Frida W

    SvaraRadera
  72. Hej kära kära fam Stark....

    Beklagar verkligen att lilla fina Olle har somnat in.
    Jag som hejade på er igår från bilen, tanken slog mig aldrig att barnvagnen inte var med.
    Har inte läst din blogg på ett tag.

    Styrke kramar till er!!
    Ni gav Olle ett fint å händelserikt liv han kunde inte fått en bättre familj!!!

    Ta hand om varandra!

    Varma hälsningar från oss på Högalidsgatan 14.

    SvaraRadera
  73. Tänker på er varje gång jag åker förbi erat hus, det gör så ont i mig. Kan bara ana en liten del av all den smärta ni måste känna...Men är helt övertygad om att den tid lilla Olle fick med er var helt underbar. Har ju läst bloggen, som är så fylld av värme och kärlek. Alla kramar till er familj, från fam. Nordin på 23:an

    SvaraRadera
  74. Kom till jobbet ( avd.34)och hade de själv ganska jobbigt den dagen och så möts jag av tända ljus i fikarummet och de bara högg till i magen lilla,lilla Olle helt plötsligt var mina egna problem som bort blåsta och tankarna for till er istället! Men som jag skrev tidigare lilla Olle hade inte kunnat fått bättre föräldrar och ni förgyllde varje dag från dag 1 och de slog mig ändå att som du skrev ni slapp åka fram och tillbaka från sjukhuset du fick amma han orkade!! Han fick må bra, jag tänker på er många,många kramar

    M.Å

    SvaraRadera
  75. Vi beklagar verkligen sorgen. Våra tankar finns hos er. Ta hand om varandra.

    Kramar Erika & Jimmy, Ludvika

    SvaraRadera
  76. Saknar ord, fick adressen till eran fina blogg från erat infoblad från dagis, Min lilla Benyamin går på samma avd som Lasse, Förlorade benyamins tvilling systrar 2003, Mina tankar går till er, varma kramar Elin med familj

    SvaraRadera
  77. Vårt allra varmaste deltagande i er stora sorg. Sov i ro lilla Olle.

    Caroline, Micke, Jenna och Maximilian (dagiskompis med Lasse)

    SvaraRadera
  78. Jag känner med er och får tårar i ögonen av att läsa din blogg. Livet är så skört! Jag är väldigt medveten om detta efter min pappas bortgång i cancer. Då tänkte jag att jag i alla fall fick ha min pappa under hela min uppväxt och att ingen förälder borde behöva uppleva förlusten av sitt barn. Min farmor lever fortfarande 91 år gammal men har i alla fall fått ha sitt barn i 60 år. Mitt i all sorg som ni upplever är det ändå bra att ni är så otroligt medvetna om vikten av att leva i nuet, det är det enda man har. Jag bär med mig min pappa varje dag och jag lägger inte tid och energi på oviktiga saker som att klaga på mitt jobb. Det man inte trivs med kan man förändra och det man ska fokusera på är att ta hand om sina nära och kära och att leva här och nu.

    Erika S (mamma till Sally 1,5 år, vän till Zdenko och Anna)

    SvaraRadera