10 maj 2012

Bröllopsdagen firades i Gävle

När hela ens liv förändras, som vårt har gjort är det ibland svårt att veta hur man skall förhålla sig till sakerna som ändå sker runt om. I måndags hade vi ettårig bröllopsdag och vi visste inte riktigt hur vi skulle fira dagen. Beskedet är ännu så länge för nära för att vi skulle kunna glatt oss att gå ut och äta på tu man hand. Istället gjorde vi något som vi alltid kommer att minnas för hela familjen.

Ida är en parallellklasskamrat från högstadiet som idag arbetar som fotograf i Gävle(http://www.idasfotostudio.se/). Hon har via bloggen berörts mycket av det som hänt oss och erbjöd oss en gratis familjefotografering.

Vi blev väldigt glada för den möjligheten och tyckte vår bröllopsdag var det perfekta tillfället att föreviga familjen på foto. Så i måndags åkte vi till Gävle och tog foton i Idas studio. Jag lovar att visa bilderna här på bloggen när de är klara, om Ida ger mig tillstånd.

Fotograferingen gick bra, men det var svårt att få Lasse att sitta still. Han var mest intresserad av leksakerna och tv-spelet som fanns i studion. Tror dock att han fastnade på några bilder iaf.

Efter fotograferingen åkte vi till en stor lekpark i centrala Gävle så Lasse fick leka av sig lite. Olle njöt också av solen som tittade fram då och då.

Titt ut

Klätterapa

Se upp där nere

Tut Tut

Snillen spekulerar

Här ligger jag och har det lugnt och skönt

Med mamma i solskenet

Innan vi åkte hem igen gjorde vi ett besök på restaurangen Church Street. Jag har varit där en gång tidigare med jobbet och restaurangen är verkligen värd ett besök. Restaurangen är inredd som en gammeldags amerikansk ranch blandat med coca-cola dekaler och julgranspynt. Menyn ser ut som en gammal tidning och personalen går klädda i cowboykläder. Det första Stefan sa när han kom in var "Här var det dåligt städat". Det sa jag också första gången jag kom in. Anledningen till det är att personalen kastar ut nötter på borden när man kommer och skalen från nötterna är det meningen att man skall sopa ned direkt på golvet :-) "Är det en ranch, så är det".
Vi åt hamburgertallrik serverade på bricka med majskolv, olika röror och gratinerade potatis skal. Smarrigt var ordet!


Smaklig måltid på Church Street

Great you know!
Hamburger tallrik enligt äkta amerkanskt manér

Happy anniversary darling!

På vägen hem tittade vi in på BB och träffade sötaste kusinen Majken och nyblivna föräldrarna Karin och Erik. Jag blev dock så uppslukad av nytillskottet att jag glömde fotografera.

Tack hela familjen för en lyckad bröllopsdag. Jag avslutar inlägget med Kärleksvisan som spelades på vårt bröllop. Texten är verkligen skriven till "oss" och gäller här och nu.

Var inte rädd, jag går bredvid dig.
Kom ta min hand, jag håller i dig.
Här i min famn, kan du våga tro.
Sänk dina murar, jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.
Var inte rädd, jag går bredvid dig.

Nu är jag din och nu kan jag andas.
Här blir jag kvar, för här vill jag stanna.
Se på oss nu, livet är vårt.
Ser du den framtid som vi, vi kommer få.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har
och låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.

Ja, jag ska älska dig så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Så låt mig få bära dig när hoppet sviker.
Du betyder allt för mig.
Var inte rädd, jag står bredvid dig
för du betyder allt för mig.

2 kommentarer:

  1. Linda Söderqvist10 maj 2012 kl. 16:28

    Vilken mysig bröllopsdag! Ser fram emot att få se bilderna =). Har också varit på Church Street, mycket god mat. Dock fick vi vänta över en timme innan vi fick ett bord, det var ju fredagskväll. Ta hand om varandra! Många kramar!!!
    //Linda Söderqvist

    SvaraRadera
  2. Ser ut som ni hade en härlig dag. Det betydde mycket för oss att ni ville komma och hälsa på. Längtade så mycket efter er på BB. Längtar än hoppas febern går över snart så att vi får träffas igen. Älskar er! Kramar Majkens mamma. hehe känns helsjukt att säga att man är mamma :)

    SvaraRadera