26 mars 2012

Vårtecken

Det går visst ganska många dagar mellan inläggen märker jag. Jag har som mål att skriva åtminstone en gång i veckan så här kommer veckans uppdatering.

Det känns i luften och i mina kliande ögon att våren är på gång. Under veckan har vi umgåtts med vänner och familj och njutit av det vackra vädret. Cykeln med barnsitsen har tagits fram, till Lasses stora glädje, och lilleman har sovit gott i vagnen på våra promenader.

Jag och Stefan har också gjort lite välbehövligt trädgårdsarbete. Jag har rensat rabbatten och vårpyntat lite på verandorna. Stefan har tagit sig an äppelträden och kapat både här och där.

I morse tittade lille Olle på mig med sina stora blå och gav mig ett äkta leende! Trodde inte det kunde komma så tidigt men han log faktiskt flera gånger när jag småpratade med honom. Gullungen min.

Nedan; veckans bilder på barn, vårbuketter och pyntade verandor. Morsning!

Lasse med sin nya frisyr!
Jag var livrädd när jag satte saxen i hans
guldblonda hårsvall men han blev
faktiskt väldigt söt i kort hår.

Myser på fällen.

Myser i vattnet.

Myser med kompisen Alfons, som jag fått av mormor & morfar.

Tjuvkikar lite med ena ögat, på promenad i vagnen.

Vårbukett från Cabrajics. Tack så mycket!
Vårbukett från Babban & Roggan (svärmor & svärfar), tack så mycket.


Lite vårpynt på baksidan

Lite vårpynt på framsidan

8 kommentarer:

  1. Åh vilka fina pojkar jag fått äran attt bli Moster till. Älskar dem så :) Kramar Moster Karin

    SvaraRadera
  2. Vilka fina gossar ni har! Skönt du hittar lite andningshål i allt det jobbiga! Ni har ett fantastiskt vackert hus! Kramar från Gotland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hälsningen. Har ju sett på din blogg att ni sliter med renovering också! Tycker det är häftigt att ni vågade starta er verksamhet. Kramar.

      Radera
  3. Lite piff här å lite piff där, va fint du gör! Gossarna är så söta båda två, hoppas ni har det mysigt! Kram Emma i Kälarvet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kramar till er också! Hälsa familjen.

      Radera
  4. Lasse passar kalasbra i nya frippan! :D Olle ser skönt flörtig ut på samtliga bilder ;)

    Hoppas ni mår bra! Ha det fint!! Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flört till dig från Olle och kramar från oss andra.

      Radera