8 augusti 2012

Känn ingen sorg för mig Göteborg

Förra veckan åkte vi till Göteborg för att besöka Stefans barndomsvän Emil, hans blivande fru Jessica och deras lillkille Lucas. 

Tack för avkopplande dagar, fina samtal, inspirerande inredningsprat, pannkakor, nybakat bröd, rödtjut och grillat och mycket, mycket annat gott. 

Både Lasse och Lucas verkade stortrivas i varandras sällskap. Lasse antog fort rollen som lekledare och Lucas deltog i leken med beundrande blickar. 

Vi hade tur i oturen med vädret och lyckades hinna med inte mindre än tre barnvänliga utflykter mellan skurarna. Första dagen fick Lasse vara med och åka premiärtur tillsammans med Lucas i familjens nya cykelkärra. Turen gick genom fina strövområden i Göteborg och när vi kom fram till, vad jag skulle kalla för, tjärn matade vi skogsduvor och änder. Lucas roade sig hejdlöst med att springa ifatt duvorna som svarade med ett fladder och flaxande utan dess like. Jag som är rädd för duvor duckade, parerade, skrek och flaxade nog ungefär lika mycket som fåglarna samtidigt som de andra skrattade. 

Två busfrön på premiärtur

Matar änderna

Far och son

Mor och son

Lasse kastar bröd


Undra vad pappa funderar på.

Så härlig bild tycker jag. Gladare än gladast!

En annan glad prick.

Andra dagen besökte vi slottsskogen och tittade på sälar och pingviner följt av bondgårdsdjuren. Lasse passade också på att rida för första gången. Han satt där så rakryggad i sadeln pch med ett leende på läpparna att farmor hemma i Kölnäs kunde känna sig lite extra stolt.

Upp i sadeln för första gången!

Hästpojken.
Innan vi åkte hem igen från Göteborg hann vi också med att träffa en familj som kommit att ha väldigt stor betydelse för mig och min familj. Nämligen ängeln Elliots underbara familj. Mer om mötet med dem kommer i nästa inlägg. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar