27 februari 2012

Pysslar & boar

Eftersom jag är en rastlös själ så gäller det att fylla dagarna i väntan på bebisen.
Lasse går på dagis några timmar mån-torsdag så då gäller det att passa på.

Jag brukar nästan aldrig baka men under senaste veckorna har jag hunnit med både blåbärspaj, muffins och moccarutor.





















Idag har förmiddagen ägnats åt renovering av en gammal pall som jag hittat i mammas och pappas garage. Min kära man sågade nya steg till pallen igår och idag målade jag dem med utspädd vit färg för att behålla träkänslan. Stålställningen var rostig och hade färgfläckar. Mannen tyckte den var cool att behålla på det sättet. Jag kan i och för sig hålla med om att industrikänslan var cool, men jag drog på ett lager med utspädd grå grundfärg i alla fall. En del av skavankerna syns på det viset igenom och känslan är fortfarande rå industri, men lite mjukare och bättre passande i färgerna tycker jag. Nedan före och efter bilder (som blir större om du klickar på dem).





3 kommentarer:

  1. Håller med lilla storsyrran!
    :D
    Snygg blogg för övrigt. Bra att du hittar nått
    att fördriva tin med. Förväntar mig bara bäbisbilder snart!

    SvaraRadera
  2. Tänk att vår gamla stol blev så cool.

    SvaraRadera