21 september 2014

Olles barnfond

Hej, jag kikar in här för att berätta för alla er som undrar vad som hände med ert bidrag till Olles barnfond.

Det fanns ingen naturlig forskningsfond för SMA och därför funderade vi länge på att skänka pengarna till Falu lasarett för att de sjuka barnen skulle få en bättre lekplats utomhus. Vi ville gärna se att det fanns en syskon-gunga/ligg-gunga där så att alla barn, även de med handikapp, skulle kunna gunga under sin sjukhusvistelse. Vi kom en bit på väg med det alternativet men till slut föll hela idén på grund av marktekniska skäl (det gick inte att gräva). 

Därför har pengarna i fonden blivit kvar. Vi ville vänta tills vi kände att vi hittade något som verkligen kändes rätt i både hjärna, hjärta och själ. 

Vårt beslut att vänta visade sig vara det rätta. Under de år som gått sedan Olle blev en ängel har något som heter NSMA startat. NSMA står för Nätverket för spinal muskelatrofi och drivs av fantastiska eldsjälar som, i likhet med oss, förlorat sina barn i SMA. I styrelsen för NSMA finns flera experter på SMA, bland annat Sveriges mest erfarna läkare och forskare inom SMA, samt en mycket driven och modig tjej med stort hjärta som lever med SMA typ II. 

Vi har valt att skänka våra pengar, era pengar, en summa om 21215 kronor till NSMA och på NSMA:s hemsida finns vårt medföljande brev och motivering till donationen. Läs det gärna här.  

Vi vill med detta be att få sända våra varmaste hälsningar och ett stort tack till alla er som gav bidrag till Olles barnfond. STORT TACK allesammans! Ni är underbara.

Jag skulle också vilja ta tillfället i akt och göra reklam för NSMA:s webshop. NSMA behöver fortsatt ekonomiskt stöd och har startat en webshop. Köp något meningsfullt du tycker om i webshopen och hjälp NSMA att hjälpa de som lever med SMA i Sverige. Ditt bidrag och din hjälp behövs. Jag har själv bidragit till webshopen genom att tillverka två stycken lapptäcken som finns i webshopen just nu. De kostar 300 kronor styck och pengarna går oavkortat till NSMA. Länk till webshopen hittar du här.





















Vår finaste Olle, jag är säker på att dina kloka ögon betraktar oss där du är och att du känner dig nöjd över vårt val av att skänka pengarna till NSMA. Med detta kommer vi så småningom kunna hjälpa alla små framtida Olle:ar som föds i Sverige.



1 kommentar:

  1. Jag heter Lilian N. Det här är en väldigt glad dag i mitt liv på grund av den hjälp Dr.saguru har gett mig genom att hjälpa mig att få min exman tillbaka med sin magiska och kärleksförtryck. Jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen fuskade på mig och sökte efter en skilsmässa men när jag kom över Dr.saguru e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få tillbaka sin ex och hjälper till att fixa förhållandet. och få människor att vara lyckliga i sin relation. Jag förklarade min situation för honom och sökte sedan hans hjälp men till min största överraskning sa han till mig att han kommer att hjälpa mig med mitt fall och här firar jag nu eftersom min man har förändrats helt för gott. Han vill alltid vara vid mig och kan inte göra någonting utan min present. Jag tycker verkligen om mitt äktenskap, vad en fantastisk fest. Jag kommer att fortsätta vittna på internet för att Dr.saguru verkligen är ett riktigt trollspelare. BEHÖVER DU HJÄLP DÅ KONTAKTA LÄKARE SAGURU NU VIA E-post: drsagurusolutions@gmail.com eller WhatsApp +2349037545183 Han är det enda svaret på ditt problem och gör att du känner dig lycklig i ditt förhållande. Och hans också perfekt i
    1 ÄLSKA STAV
    2 VINNA EX TILLBAKA
    3 KVINNENS FRUIT
    4 FRÄMNINGSSTAV
    5 SKYDDSSTAV
    6 VERKSAMHETSSTAV
    7 GODE JOB STAV
    8 LOTTERISK STÄLLNING och STOLTFALLSTAV.

    SvaraRadera