16 maj 2014

Det lyckliga slutet – som blev en början

Idag, den 16 maj 2014, är det två år sedan Olle lämnade jordelivet. För dig som vill läsa om det år som passerat finns ett redan publicerat inlägg "2 år - Årskrönika" här.

Det lyckliga slutet – som blev en början

Den här bloggen började med ett liv som skulle födas och skulle handla om familjeliv och inredning. Med allt som hände kom den att handla om så oändligt mycket mer. 

Jag har länge vetat exakt hur jag ville att den här bloggen skulle sluta och nu är den dagen här. Ända sedan Olle lämnade jordelivet här min längtan efter Lasses och Olles lillasyskon pågått. Dag som natt, timme efter timme, sekund för sekund. Det visade sig att kampen för syskon skulle bli tuff och lång, men med sällsynt stort mod och kämparglöd slutade den, till slut, på allra bästa sätt.

Det här är Lasse och Olles lillasyster Stina:

Bara några timmar gammal.
En dag gammal.
När vi kommit hem, mästerfotograf Lasse har tagit bilden.
Klädd i samma kofta och mössa
som mamma en gång haft.
Ett flyktigt leende fångat av kameran.
Ännu ett...
Finklädd i klänning från mamma.
Nakenfis.
Goding.

Stina föddes den 14 April 2014 och var 50 cm lång och vägde 3500 gram. Hela hennes namn är Wikar Stina Olivia Stark. Olivia är efter Olle och står för både honom och livet. 

Ett nytt litet liv i vår familj. Hon är det mirakel och underverk vi väntat på skall ske. Stora blå ögon som försiktigt börjar upptäcka värden. En liten söt mun som gör både små och stora ljud. Händer som håller hårt om mina fingrar och fötter som sparkat i min mage. Du är fantastisk och du är min. 


På BB med Stina på magen, lyckan är total.
En stolt fader, vilar ut på BB.

Din storebror Lasse är så stolt och duktig storebror. Han har väntat och längtat så mycket efter dig och vill gärna hålla om dig, gosa med dig och visa upp dig för hela världen. Din storebror Olle är den bror du kommer att bära inom dig och som kommer att lära dig mer om livet än någon annan. Du har de finaste storebröderna att se upp till, en på jorden och en i himlen. 


Hej, brorsan!
Puss, syrran!
En pratkvarn och en blivande pratkvarn spekulerar.
Stolt storebror.
Nöjd lillasyster.

Min älskade lilla Stina, vår älskade dotter och syster, jag skulle vilja tillägna dig den vackra visan "Du är allt". Texten passar så väl in på just dig. Lyssna och njut.

Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge




Stina är här och vi njuter av tiden. Energin flödar för allt vad livet har att erbjuda. Behovet att skriva har sinat och därför har den här bloggen kommit till sitt slut. Ett lyckligt slut. Ett lyckligt slut för bloggen men en lycklig början på resten av mitt liv.

Stort tack till alla som läst, kommenterat och stöttat. Det har betytt väldigt mycket. Jag önskar er alla, all lycka. 

Jag avslutar den här bloggen med tre bilder på livets början. Mina tre barns födelse och det största jag har fått uppleva under min tid på jorden. 

Lasse
Olle
Stina

7 kommentarer:

  1. Med tårar som rullar ner för mina kinder läser jag ditt lyckliga slut. Men denna gång är det glädjetårar. Är så glad att ni fick ett lyckligt slut på er resa. Många kramar från Victoria Häglund

    SvaraRadera
  2. Tack för att ni har delat med er av er historia
    kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med ett lyckligt slut, livet är underbart. Fortsätt att vara rädda om varandra och era härliga barn.
    Faster Britt-Marie

    SvaraRadera
  4. Vackert smärtande skrivet om livet och döden. Har följt bloggen tidigare och undrat hur det gått. Tack för att du gav ord till sorgen, hoppet och framtiden och önskar er allt gott som livet för med sig.

    SvaraRadera
  5. Härligt att få läsa om detta lyckliga slut! Så underbart du skriver om livet och döden. Önskar er ALL lycka i framtiden,ta hand om varandra och njut av livet.

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket för att du ville dela med dig...har kikat in så många gånger och undrat hur ni mår. .o så plötsligt får jag läsa din underbara text! Många tårar som rullat... ett stort grattis till er fina Stina ♡

    SvaraRadera