14 oktober 2012

En härlig lördag

Idag sitter jag hemma i soffan under täcket och är krasslig. Ont i halsen och begynnande nästäppa. Lasse har också varit förkyld ett par dagar men det märks inte så mycket på humöret. Han härjar runt och livar om lika mycket för det. Men tur är väl det.

Även om förkylningen lagt sorti över söndagen så har helgen allt som allt varit riktigt härlig.

Lördagen bjöd på strålande vackert väder. Jag och Lasse bestämde oss för att ta en promenad runt älven och mata änderna. Jag tog med kameran och passade på att fota min lille guldklimp bland höstens alla färger. En bild säger mer än tusen ord sägs det. Jag låter därför bilderna nedan tala för sig själva.

Lördagskvällen avslutades sedan med en kanonkväll hos syster yster. God mat och sällskapsspel. Mycket skratt och härligt sällskap till långt in på natten. Det får vi snart göra om.







Pappa upp i dan...







Tog med lite av hösten in.



2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på Lasse bland höstfärgerna. Tur att ni passade på att vara ute igår. Idag vill man inte ens sticka ut näbben i höstrusket. Kram mormor

    SvaraRadera
  2. Underbara unge :) vi hade riktigt kul, skrattade så mycket att jag nästan fick magrutor :)

    SvaraRadera